|
Osiedle Reda Park Forum mieszkańców osiedla "Reda Park" budowanego przez firmę Semeko.
|
Wspóplnota budynki 1,3,5,7,9,11,13
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 Następny
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
dopiero co zaczynam pisać
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:15, 03 Sty 2014 Temat postu: Wspóplnota budynki 1,3,5,7,9,11,13 |
|
|
Cześć,
Pani w Redpolu twierdzi, że zawiązała się wspólnota w/w budynków.
Podobno było jakieś spotkanie i został wybrany zarząd.
Do mojej skrzynki listowej trafiła uchwała w sprawie "ustalenia wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu"
Czy została sporządzona notatka z tego spotkania ?
Czy zostaliście poinformowani ? Ja nie.
Jaki cel przyświeca tej uchwale ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
coś już napisał
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:08, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
No w październiku było spotkanie. Informacja o nim była dodana do informacji o wysokości czynszu i na klatce było to wywieszone. U mnie też był przedstawiciel wspólnoty w domu żebym wszystko podpisał, bo nie byłem na spotkaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quercus
Reda Parkowicz
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:07, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A mnie nikt nie byl... informacja o zebraniu fakt - byla. Ale nie kazdemu akurat mogl termin i godzina pasowac - to raz - a dwa - jest forum - mozna zrobic watek wspolnotowy i wrzucac to wszelkie uchwaly, propozycje itp itd. Ale checi trzeba. Ja generalnie nawet nie mam pojecia kto tym zarzadem jest... ani co pouchwalal a nieobecnosc na zebraniu - tak wedle ustawy o wspolnotach - nie zwalnia potencjalnego zarzadu z informowania czlonkow wspolnoty o tym, co robi i robic zamierza. Mozna bylo rownie dobrze kopie sprawozdania z zebrania dolaczyc do kazdego rozliczenia... i tak taaak - czekam na gromy - ze sie nie interesuje, ze kazdy wie a ja nie itp. Z Noworocznymi zyczeniami dla wszystkich - smialo, czekam na feedbakcki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
dopiero co zaczynam pisać
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:50, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
A czy wiecie jaki cel przyświeca tej uchwale ?
Czy dostępny jest protokół z zebrania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
coś już napisał
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:23, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
W każdym bloku jest przedstawiciel wspólnoty, jak pisałem u mnie był.
Jeżeli chodzi o kontakt do zarządu to pewnie w Redpolu będzie najłatwiej się dowiedzieć.
Adam celem uchwały powołującej wspólnotę i jej zarząd jest powołanie wspólnoty i zarządu, tak w skrócie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
dopiero co zaczynam pisać
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:20, 07 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
moje pytanie dotyczyło:
Cytat: |
uchwała w sprawie "ustalenia wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu" |
Jaki jest cel tej uchwały ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quercus
Reda Parkowicz
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:26, 08 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Generalnie pod tym zapisem - odnoszac sie do ustawy i przepisow - kryje sie wszystko zwiazane z biezaca dzialanoscia zarzadu czyli np wynajecie sal na potencjalne meetingi - chyba ze pojdzie sie w slady sasiedniej, juz istniejacej wspolnoty i beda pod chmurka lub w garazu , zakup segregatorow, dlugopisow i tego typu gadzetow. Nie wiem czy tu bylo to rozdzielone czy nie ale istnieje tez cos takiego jak "wynagrodzenie zarzadu" - teoretycznie to odrebne zagadnienie ale kto wie.... byc moze podciagnieta to pod zgeneralizowane koszty zarzadu. Wracajac jednak do poczatku - jak zarzad zechce sie spotykac co piatek przy kawie w wasko Hotelu by omowic biezace sprawy osiedla to wlasnie to sa koszty... Wiec tyle z teori bo co konkretnie tu autorzy mieli na mysli to niestety nie wiem bo wiem tyle co Ty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalina100
coś już napisał
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pią 9:22, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam,
Jako Członek Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej REDA PARK III wyjaśniam:
1/ zebranie Wspólnoty
Zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej będą odbywały się zwyczajowo raz w roku i są powoływane na wniosek Zarządu Wspólnoty. O każdym takim Zebraniu Administrator ma obowiązek powiadomić z odpowiednim wyprzedzeniem i tak to miało miejsce poprzednio. I tak też będzie następnym razem. Zazwyczaj takie zebrania odbywają się w pierwszym kwartale roku więc można się spodziewać niedługo informacji o zebraniu. Ponieważ nasza Wspólnota jest najliczniejsza - 7 budynków, 185 lokali mieszkalnych - więc z całym szacunkiem - nie ma możliwości ustalić terminu dopasowanego do wszystkich. Jeżeli nie możesz byc - przekaż pełnomocnictwo sąsiadowi - niech zagłosuje w Twoim imieniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalina100
coś już napisał
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pią 9:28, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
2/ Zarząd Wspólnoty Reda Park III
Członkami Zarządu Naszej Wspólnoty są:
* Michał Gellert ul.Olimpijska 1/B/7
* Michał Guźniczak ul. Olimpijska 3/A/2
* Sebastian Ginter ul. Olimpijska 5/B/4
* Michał Cieślicki ul. Olimpijska 7/B/12
* Magdalena Bronk ul. Olimpijska 9/A/6
* Czecholiński Sebastian ul. Olimpijska 11/A/4
* Patryk Pozorski ul. Olimpijska 13/B/2
Wszelkie sprawy dotyczące naszej Wspólnoty można kierować bezpośrednio do przedstawiciela Zarządu w swoim bloku lub na skrzynkę Zarządu
e:mail - [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalina100
coś już napisał
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pią 9:41, 21 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
3/ Uchwały
W związku z niską frekwencją na pierwszym zebraniu Wspólnoty - podpisy pod Uchwałami ustalonymi na Zebraniu, zbierane były w sposób indywidualny przez Zarząd oraz administratora REDPOL. W związku z tym wydłużył się czas uchwalenia/wejścia w życie uchwał naszej Wspólnoty. Informacja podsumowująca zebranie oraz wyniki głosowania powinna już znajdować się w Panstwa skrzynkach na listy - jeśli ktoś nie otrzymał takiej informacji - proszę o kontakt na @ Zarządu.
Odnośnie UCHWAŁY NR 3 w sprawie ustalenia wysokości opłat na pokrycie zarządu - WYJAŚNIAM
Uchwała ma na celu ustalenie opłat związanych z zarządzaniem a nie zarządem.
Prosze nie mylić w żaden sposób z WYNAGRODZENIEM członków Zarządu bo pracujemy społecznie ( czyt. charytatywnie). Opłaty na pokrycie kosztów zarządu to :
- wynagrodzenie firmy administrującej
- utzrymanie czystości czyli sprzątanie, odśnieżanie, opieka nad terenem zielonym
- energia wspólna ( światło na klatkach, latarnie )
- przeglądy okresowe i konserwacyjne ( budynki, plac zabaw, kominiarskie, inne)
- fundusz remontowy itp.
Dokładne koszty przypadające na lokal na wniosek Zarządu Wspólnoty zostały przedstawione w piśmie informującym o wynikach głosowania o którym pisałam poprzednio.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalina100 dnia Pią 9:48, 21 Lut 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Ł.-J.
dopiero co zaczynam pisać
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:55, 23 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
W związku z wątpliwościami co do tego jak prowadzone są sprawy mieszkańców naszej wspólnoty przedstawiam następującą informację dla mieszkańców wspólnoty.
W dniu 23.02.2014 roku wystąpiłam - w trybie e- mailowym - do członków zarządu naszej wspólnoty mieszkaniowej z następującymi pytaniami:
1) Kto i na jakiej podstawie prawnej nałożył na mieszkańców dodatkowe koszty? Jak sytuacja prawna mieszkańców naszej wspólnoty zmieniła się od grudnia 2013 roku do stycznia 2014 roku?
2) Kto i na jakiej podstawie prawnej zdecydował o zaliczkowej płatności miesięcznych opłat? Kiedy decyzja w tej sprawie została podjęta, kto ją podjął (proszę o wskazanie z imienia i nazwiska), na jakiej podstawie prawnej, w jakim trybie?
Proszę Państwa, powyższe pytania powstały w związku z rozliczeniami miesięcznymi - które znalazły się w skrzynkach pocztowych każdego z nas - z kwotą całkowitą, która absolutnie nie odpowiada dotychczasowemu „czynszowi” miesięcznemu. Do zestawienia wydatków doszły nowe rubryki, których w miesiącu grudniu nie było. Ponadto, do rozliczenia dodano rozliczenie na następny miesiąc, które jest rozliczeniem prognozowanym, a nie rozliczeniem rzeczywistym. Do tej pory wszyscy mieliśmy rozliczenie rzeczywiste, tj. według licznika każdego z mieszkańców.
Jeżeli Państwo również są zaniepokojeni przedstawianym nam rozliczeniem, proszę o skontaktowanie się ze mną w drodze mailowej, adres: [link widoczny dla zalogowanych]. Wówczas, po otrzymaniu informacji od członków zarządu oraz REDPOL, prześlę Państwu uzyskane przeze mnie informacje o stanie naszej wspólnoty mieszkaniowej.
Uważam, że jest to sprawa dla nas ważna, gdyż informacje przekazywane przez REDPOL o tym, że wspólnota mieszkaniowa teraz powstała są nieprawdziwe. Jest to informacja absolutnie sprzeczna z zasadami wynikającymi z przepisów ustawy o własności lokali. Jeżeli dodatkowe koszty wskazane w nowych rozliczeniach są konsekwencją rzekomego powstania wspólnoty mieszkaniowej w ostatnim miesiącu, to należy to natychmiast wyjaśnić. Z mojej strony zapewniam Państwa, że naświetlę i szczegółowo przeanalizują tę sprawę. Mam duże wątpliwości co do zasadności nowego rozliczenia, dlatego też uważam, że sprawę należy jak najszybciej wyjaśnić.
Czekam na Państwa odzew w tej sprawie.
Z poważaniem,
Anna Ł.-J.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nari
Reda Parkowicz
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Reda - Reda Park
|
Wysłany: Pon 10:06, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
to że powstały dodatkowe koszty związane z utrzymaniem nieruchomości to rozumiem, przedstawiciel zarządu wytłumaczył to na wizycie domowej ponieważ nie było nas na zebraniu. Żeby uchwała mogła obowiązywać musieli zdobyć przynajmniej 51% głosów. W sumie podpisując listę przyjęłam do wiadomości że koszty się zmienią w momencie utworzenia wspólnoty. Nie było natomiast żadnej informacji na temat rozliczeń prognozowanych. Wiadomość załączona chyba na początku miesiąca lutego nic nie zmieniała ponieważ było to poinformowanie nas tylko o tym że zostanie zmieniony system rozliczeń. System ten wg mnie, i wiem że na pewno kilka osób pod tym się też podpiszę, jest systemem beznadziejnym. Prognoza naliczona na miesiąc luty jest kwotą absurdalną. Po za tym w tym systemie wg mnie jest mniejsza kontrola nad pobieranymi opłatami, a i Panie które zajmują się rozliczaniem nas są wg mnie w stanie popełnić błąd którego my możemy nie zauważyć i w ten sposób pojawia się podwójne płacenie za usługę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalina100
coś już napisał
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pon 11:39, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wskazuje Art. 15 Ustawy o własności lokali, na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry do dziesiątego dnia każdego miesiąca.
Obowiązki finansowe właścicieli lokali obejmują:
pokrywanie kosztów w pełnej wysokości związanych z ich lokalem,
pokrywanie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, w co wlicza się m.in. wydatki na remonty, bieżącą konserwację, opłaty za dostawę energii elektrycznej i cieplnej, wody w części dotyczącej nieruchomości wspólnej, ubezpieczenia, podatki i inne opłaty publicznoprawne, o ile nie są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali oraz wydatki na utrzymanie porządku i czystości.
Na pokrycie powyższych kosztów właściciele lokali uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, których wysokość ustala wspólnota mieszkaniowa w formie uchwały. Jedynie za tzw. media, czyli dostarczanie ciepła, wody i wywóz śmieci, mieszkańcy muszą zapłacić według stawki ustalonej jednostronnie przez dostawcę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalina100
coś już napisał
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: REDA
|
Wysłany: Pon 11:44, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Proszę jeszcze pamietać że Wspólnota mieszkaniowa funkcjonuje dzięki opłatom wnoszonym przez jej członków. Jeśli wszyscy lokatorzy dokonują płatności w określonym terminie, wspólnota ma płynność finansową i działa bez przeszkód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anna Ł.-J.
dopiero co zaczynam pisać
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:47, 24 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
W dniu dzisiejszym, po rozmowie telefonicznej z REDPOL, otrzymałam wiadomość, iż w dniu 21 lutego 2014 roku zarząd wspólnoty mieszkaniowej złożył REDPOL oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o administrowanie naszą wspólnotą mieszkaniową.
Czy ktokolwiek został z Państwa poinformowany o takim oświadczeniu?
Z jakim podmiotem zarząd zamierza podpisać nową umowę o administrowanie?
Nie otrzymałam żadnej informacji w tej sprawie, jak również nikt z moich najbliższych sąsiadów nie został o tym poinformowany.
Z poważaniem,
Anna Ł.-J.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|